tanjavanbemmel.reismee.nl

Jeep tour en strand

Lieve mensen,


Om nog even bij het onderwerp van mijn vorige blog te blijven, afgelopen woensdag had ik mijn tussentijdse beoordeling. Mijn stage begeleidster gaf aan dat ze erg tevreden is, ze vindt het alleen jammer dat ik geen Papiaments spreek. Als ik Papiaments zou spreken zou ze me namelijk nog meer kunnen leren. Verder had ze veel positieve woorden, wat mij veel zelfvertrouwen gaf.


Ook de schildpadden zijn niet uit het zicht verdwenen. Gisteren heb ik met bijna al mijn huisgenoten een jeep tour gedaan. Eerst gingen we naar een grot, kueba di pachi wat grot van grootvader betekend. De trip hierheen was door een woestijn, inclusief cactussen en andere stekels. Echt zonder kleerscheuren kwamen we er dus niet vanaf achterin de open jeep. We mochten door de grot kruipen, schuiven en klimmen, wat ons uiteindelijk naar de andere kant van de grot bracht. Hier hadden we een gigantisch uitzicht over de woestijn en konden we het vliegveld van Hato zien liggen. Eenmaal weer over de grotten heen geklommen kwamen we weer bij de jeep uit waar we een pastechi kregen, een Curaçaose lekkernij. Vervolgens reden we verder door de woestijn naar de volgende grot, kueba di brua, wat iets betekend als grot van de voodoo. Hier konden we gewoon lopen terwijl de vleermuizen ons om de oren vlogen. Vervolgens gingen we weer naar de plek waar we zeeschildpadden konden spotten. Deze keer heb ik meer schildpadden kunnen zien, misschien dat dat kwam omdat er nu geen gillende kinderen om ons heen renden. Toen iedereen voldoende schildpadden had gezien gingen we naar de plek waar ik erg naar uitkeek om te zien, een natuurlijke jacuzzi! Wat een prachtige plek! Het water spat hier tegen een rots omhoog, in deze rots zit een gat waar het water uit spuit. We hebben met z’n allen even in de jacuzzi gestaan, krabben gespot en heel hard genoten van het verkoelende water. Hier hebben we ook geluncht en kregen we verhalen te horen van mensen die te dicht bij het gat of de afgrond kwamen waardoor ze tegen de rotsen aan zijn geslagen. Goed, hier zijn we maar weer weggegaan, bovendien begonnen de wolken weg te drijven waardoor we keihard aan het verbranden waren. We reden naar de blauwe kamer, een grot onder water waar gesnorkeld kan worden. Om hier te komen moesten we van een rots afspringen, we hadden de keuze voor een lage en een hogere rots. Voor ik het wist stond ik op de hogere rots en lag ik vervolgens in het water. Om in de grot te komen moesten we nog een stuk onder water zwemmen, gelukkig stond het water niet zo hoog, waardoor we op alle plekken nog adem konden halen, bovendien viel de afstand me mee. Het snorkelen was prachtig! Allerlei vissen gezien en tussen deze vissen door kunnen zwemmen. Op de terugweg naar huis zijn we nog even gestopt bij een wit strandje om hier te kunnen kijken. Toen de gids uiteindelijk aangaf dat we konden ‘snoozen’, omdat ze over de verharde weg ging rijden, ben ik heerlijk in slaap gevallen om weer wakker te worden toen we bijna thuis waren. ’s Avonds hebben we met, deze keer wel, alle huisgenoten bij Chopstix gegeten, een sushi restaurant. Één van onze huisgenoten vliegt namelijk woensdag weer naar Nederland en ze wilde graag nog een keer sushi eten met z’n allen. Dit was een heerlijke afsluiting van een fantastische dag.


De vrijdag hiervoor zijn Wendy en ik samen uit eten geweest bij Plein café Wilhelmina, het was tenslotte bijna koningsdag. We hebben wel een Curaçaos gerecht gekozen, stoba, we zitten niet voor niets op Curaçao. Hierna zijn we naar Bermuda gegaan waar Charly Black op zou treden. De goede man kwam om half drie, waarna hij misschien drie nummers heeft gespeeld. Samen hebben Wendy en ik het wel gezellig gehad, bovendien waren twee van onze huisgenoten daar aan het werk die ons af en toe kwamen vergezellen. De zaterdag hierna hebben we heerlijk aan het strand gehangen om op te laden voor de jeep tour.


Op goede vrijdag ben ik voor de verandering op het strand geweest en ook de zaterdag daarna was ik op het strand te vinden. Zaterdag werd er een springbreak festival op het strand gehouden. Heerlijk genoten van het strand, de zon en de muziek om veel te laat weer naar huis te gaan. Dit is waarschijnlijk de reden dat ik de rest van de paasdagen ook op het strand heb doorgebracht.


Tussen alle strandbezoeken door zijn Wendy en ik samen met een andere huisgenoot weer begonnen aan de salsalessen. Ik had het oprecht gemist, vanavond is onze tweede les van de beginners 2 klas. Ook zijn we weer bezig met bootcamp, wat iedere keer weer voor gigantische spierpijn zorgt de volgende dagen.


Koningsdag wordt op Curaçao nog op Koninginnedag gevierd, woensdag en donderdag ben ik dus vrij van stage om Koningsdag te vieren.


Groetjes Tanja!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!